Terkini

Koleksi Sejarah Hitam Artis Malaysia Yang Pernah Berbogel.. Skandal Terpanas Sepanjang Zaman... Semoga sejarah hitam ini menjadi pengajaran buat artis-artis yang lain..

loading...




Ingatkah anda semua tentang artis-artis malaysia yang pernah berb0g3l? Saya rasa sebagai manusia, semua artis pernah berb0g3l namun yang dimaksudkan penulis ini adalah artis yang tersebar gambar-gambar tanpa seurat benang mereka.

Mungkin ada yang masih setahun jagung di sini, jadi mari kita recall sama-sama senarai artis yang pernah terkantoi dan tersebar secara luas gambar tanpa seurat benang mereka. Perkara ini ada yang berlaku dengan kerelaan mereka, ada juga yang disebabkan tidak bertanggungjawab dari pihak lain.

Di awal tahun 90-an lagi sebenarnya sudah bermula sejarah hitam dalam industri hiburan tanah air di mana Zarina Zainuddin telah membuat satu Malaysia terkejut dengan aksi beraninya bersesi photoshoot tanpa seurat benang di dalam sebuah rumah (mungkni rumah Zarina Zainuddin).


Dikatakan sebanyak 300 keping gambar bog3l Zarina telah tersebar dengan pelbagai aksi yang dilakukannya. (Pada zaman itu kamera masih lagi menggunakan kodak). Antara cerita yang timbul daripada berita terpanas tersebut adalah, Zarina telah ditawarkan dengan bayaran yang agak tinggi oleh soerang lelaki untuk melakukan sesi photografi bog3l. Oleh kerana desakan kewangan dan habuan yang tawarkan begitu lumayan sekali, Zarina mengambil keputusan unutk berani bertelanjang di hadapan kamera.

Dalam masa yang sama, timbul juga cerita mengatakan bahawa Zarina pada ketika itu sedang khayal atau stone dengan g4nja. Yang mana jurufoto tersebut telah memberi bahan yang mengkhayalkan tersebut kepada Zarina sehinggakan artis tersebut tidak sedar dia dalam keadaan tanpa seurat benang.
Selepas 10 tahun kes Zarina Zainuddin tersebut menggegarkan industri hiburan tanah air, muncul pula kes Nasha Aziz di mana bukan sahaja gambar, malah video artis ini bertelanjang telah tersebar menerusi vcd haram di pasaran gelap. 



Aksi panas Nasha Aziz, pelakon yang cun melecun dan juga model yang meletup ketika itu dikatakan hasil daripada aktiviti tidak bertanggungjawab oleh pihak lain yang memasang kamera tersembunyi di dalam sebuah rumah sewa yang didiami oleh Nasha Aziz.

Dikatakan, anak tuan rumah yang Nasha Aziz sewa tersebut telah merakam segala perihal yang dilakukan oleh Nasha Aziz di dalam rumah selama 6 bulan. Ketika kes ini sedang hangat dibicarakan di seluruh Malaysia, orang ramai mula berpusu-pusu ke Petaling Street untuk membeli CD aksi bog3l dari Nasha Aziz tersebut.

Kes Nasha Aziz tersebut berlaku pada pertengahan tahun 2002. Setahun berikutnya, muncul lagi kes skandal artis melayu sekaligus membuatkan industri Malaysia kian hari kian rancak dengan aksi-aksi berani artis dari bangsa Melayu sendiri. Kali ini muncul pula kes Wan Norazlin.



Kes Wan Norazlin lebih panas dari artis lain, bukan sahaja gambar bog3l dan video bog3l, malah aksi kamar artis ini bersama suami tersebar luas di internet. (Ketika itu internet sudah mula meningkat maju di Malaysia.) Apa yang membuatkan isu ini lebih panas adalah, ketika video aksi kamar antara Norazlin dan suami direkod, mereka ketika itu sebenarnya masih belum bergelar suami isteri.

Jika dilihat dari video yang tersebar, sepertinya mereka sendiri mereka aksi-aksi ranjang mereka itu. Khabar angin mengatakan video tersebut mula tersebar apabila ia jatuh ke tangan pihak ketika iaitu seorang individu yang ditugaskan untuk menyunting video tersebut. Benarkah mereka menyuruh orang lain menyunting video ranjang mereka????

Sekali lagi, pasaran VCD haram mula diserbu oleh orang ramai yang ingin menonton aksi ranjang artis kesayangan mereka ini.
Tamat isu Wan Norazlin... Selepas itu, muncul pula Edri KRU dan Linda Rafar.


Kes mereka berlaku ketika kes Wan Norazlin masih belum reda lagi. Mereka juga turut menghiasi sejarah hitam industri hiburan tanah air apabila gambar bog3l mereka berdua telah tersebar secara meluas di internet. Di antara gambar yang tersebar tersebut terdapat gambar yang memaparkan aksi s3ks oral yang dilakukan oleh Linda Rafar kepada Edrie.

Walau bagaimanapun, gambar-gambar yang tersebar tersebut dikatakan fake oleh kumpulan KRU yang terdiri dari Yusry, Norman dan Edrie sendiri. Gambar tersebut dikatakan sengaja disunting oleh pihak ketiga yang cuba menjatuhkan imej kumpulan KRU dan juga Linda Rafar (yang merupakan anggota kumpulan Elite ketika itu).

Entah mana satu cerita benar, hanya mereka berdua yang tahu tentang gambar tersebut.

Ida Nerina
Setelah beberapa ketika industri menyepi dari kes artis berbog3l, boommm, muncul video aksi ranjang Ida Nerina yang tersebar meluas di internet. Sekali lagi, industri hiburan tanah air mula bergoncang.

Namun mencrusi mengamatan orang ramai sendiri dapat menafikan bahawa bukannya Ida Nerina dalam video tersebut. Walaupun ada pihak yang cuba mengaitkan dengan rupa dan juga tindikan yang ada pada Ida Nerina, namun jelas sekali saiz badan tidak lah begitu sempadan dengan Ida Nerina. 

Kes Ida Nerina tidak begitu besar kerana orang di dalam video tersebut sahaja yang kelihatan mirip Ida Nerina. 

Selepas beberapa tahun, muncul pula kes Zarina Ann Julie.



Antara kes yang paling panas dan membuat peminat industri hiburan tanah air lebih berminat dengan industri tersebut. Zarina Ann Julie sememangnya amat dikenali dengan artis yang sering tampil berani dengan pakaian yang agak seksi malah bentuk badan yang mengiurkan yang ada padanya membuatkan kesnya mendapat liputan yang begitu meluas.

Dalam kes Zarina Ann Julie, gambar bog3l dan gambar aksi bercumbuya dengan teman lelakinya telah tersebar di internet secara meluas. Pelakon ini sebelum itu pernah ditahan di sebuah kelab malam dan telah positif dadah. Penulis kira tidak hairanlah mengapa perkara-perkara seperti ini berlaku kepada artis ini.

Begitu sedikit sebanyak berkenaan sejarah hitam dalam industri hiburan tanah air yang sedikit mencacatkan tapi sebenarnya menghangatkan industri tersebut. 

Harapan penulis agar artis-artis baru yang ada pada hari ini dapat mengambil kes-kes mereka sebagai iktibar.


Suka Post Di Atas?? SHARE ! LIKE PAGE KAMI Media Massa Silam Artikel Di Atas Adalah Hasil Perkongsian Dari Blog Yang Lain. Admin Tidak Akan Bertanggungjawab Sekiranya Pihak Pembaca Salah Erti Kandungan Artikel. Sila Rujuk Sumber Untuk Maklumat Lanjut.
loading...

About Admin@akuhensem

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.