Terkini

OKU Terperangkap Bersama Kerusi Roda Ketika Hujan Lebat,Lihat Lelaki Budiman Yang Tak Dikenali Sanggup Berhujan Basah Menolaknya

loading...



Masih ada orang yang berhati mulia dan sememangnya diperlukan orang sebegini dalam dunia sekarang . 

Dalam satu kejadian di Nova Scotia, Kanada, seorang lelaki OKU berkerusi roda elektrik basah kuyup dalam hujan lebat .Kerusi roda tidak boleh dibawa dengan laju , jadi lelaki ini terpaksa meredah hujan yang lebat seorang diri.




Namun , masih ada insan yang prihatin apabila dilihat seorang lelaki datang membantu. Dia sanggup keluar daripada keretanya dan meredah hujan bersama-sama

Walaupun tidak mengenali, lelaki tersebut sanggup menolak kerusi roda yang berat itu dalam keadaan hujan lebat.Tindakannya itu berjaya dirakam oleh seorang penduduk, Penelope Derksen.

Pada awalnya dia ingin membantu lelaki OKU tersebut tetapi seorang lelaki tidak dikenali telah datang membantu.



Menurut Derksen, ketika hujan lebat dan petir, lelaki yang tidak dikenali menolak lelaki berkerusi roda itu sejauh 70 m selama lima minit.Lelaki ini tidak lansung kisah dirinya kebasahan asalkan dapat membantu lelaki OKU itu.




Niat baik dan keberanian lelaki itu perlu dijadikan contoh kepada semua agar saling bantu-membantu walaupun tidak mengenali siapakah yang didalam kesusahan .

www.kakishare.my

___________________________________________________
Jom tengok rancangan baru Siakap Keli x Kaki Share iaitu Akak Travel tonton video best ni :



Sumber : kaki share

Sumber :

Sumber : jubahsemalam
loading...

About Admin@akuhensem

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.