Terkini

'Jangan Pandang Luaran Saja' - Pakcik Selekeh Macam Gelandangan Beli Motor Secara Tunai Buat Pemilik Kedai Dan Netizen Terkejut

loading...

Pernah tak kita pergi ke pusat membeli belah dan masuk ke kedai berjenama mewah. Kemudian pekerja pasti akan pandang atas bawah tengok macam kita tak berduit atau tak mampu nak beli barangan dalam kedai tersebut? 

Baru-baru ini di Singburi, Thailand seorang lelaki telah menjadi perhatian netizen di sana kerana membeli sebuh motosikal berkuasa tinggi secara tunai. Apa yang menjadi perhatian ialah lelaki tersebut merupakan seorang warga emas yang kelihatan tidak terurus dan seperti seorang gelandangan. 


Menurut laporan Maxsingburibike, lelaki warga emas itu singgah ke kedai motosikal dan bertanyakan sebuah motosikal berkuasa tinggi jenis Harley Davidson. Pemilik kedai tersebut agak terkejut kerana warga emas itu berpakaian selekeh dan tidak terurus. Lagi mengejutkan pemilik kedai itu apabila warga emas tersebut membeli sebuah motorsikal yang berharga 600,000 Bath (RM75,300) secara tunai. 

Pemilik tersebut menambah urusan jual beli hanya memakan masa selama 10 minit saja. Oleh itu, janganlah memandang orang dari segi luaran saja. Yang pasti, identiti lelaki ini tidak dikenali dan tidak dapat dipastikan apakah pekerjaan warga emas ini. Mungkin pakcik ini telah menabung sejak dari kecil bukan? - www.kakishare.my


Sumber : kaki share

Sumber :

Sumber : jubahsemalam
loading...

About Admin@akuhensem

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.