Terkini Viral

"Saya Di Balacikan Dan Dianggap Sebagai Pengemis" - Tukang Jahit Dedah Kisah Sebenar Isu Jahit Baju Pengantin Senteng Dan Ketat

loading...

Hari ini, viral di media sosial kisah seorang bakal pengantin yang kecewa dengan sikap tukang jahit yang mengeluarkan kata-kata kesat apabila dia mengadu baju yang ditempah terlalu ketat dan senteng. 


Namun, kita seharusnya mendengar cerita kedua-dua belah pihak barulah adil. Tukang jahit tersebut Athirah Jaafar memuat naik penjelasan kes yang sedang viral ini di halaman Facebooknya. Ikuti penjelasan tukang jahit ini. Semoga dapat diselesaikan dengan aman. 

"Tahun Pertama Staff Buat Hal"

Assalamualaikum hi 

Di sini saya post memohon maaf sekiranya ade yg terguris dgn kata2 saya.. Dugaan ini Allah bg utk meletakkan saya di satu level yg lebih bagus.rugilah saya kalau x rebut peluang ni utk menjadi yg lebih baik...

Bermula 6 tahun lepas sbagai tailor... Ade seorg staff .. Tahun pertama, staff buat perangai banyak baju xsiapkan.yg potong tak berjahit.saya sendiri tampil menangung kerugian beribu ganti duit kain customer.. Lesson learned. Habis musim raya tekad belaja jahit..

Tahun kedua beranikan diri mula langkah tanpa staff.. Satu persatu customer datang.. Makin dikenali.upah xmahal design pun xambik yg over.

"Banyak Kerenah Customer Pernah Dihadapi"

Tahun keempat kelima berlalu... Tak dinafikan ade customer yg ade nk alter la apelah. Belum lg bukak kes.. saya da siapkan baju tp dua tahun kemudian baru customer datang
 
Ade yg saya merayu baru nk datang ambik

Ade pulak bayar 2 kali

Ada pula tak ambil langsung

Ada yg saya salah sgera megaku dan repair ade jgk.yg saya xcharge kalau mmg betul saya salah..semua atas dicussion kdg2 tailor dilayan mcm sampah.. saya redha..

Ade yg saya bg murah sgt

Ade yg saya bg free belanja saja 

Semua karenah customer kene hadap..Kali ni saya terlepas marah disebabkan fitnah kepada saya

"Dah Siapkan 5 Pasang"

Tp 95% darinya customer yg baik2 bertolak ansur... Saling memahami saya..amah jujur walupun saya xminta dorg review..terima kasih Butik2 yg anta pukal dgn saya.mmg bukan kilang saya tp tetap saya dpt buat duit.anda tahu siapa anda.

Saya bukan org senang.. Kami suami isteri sama2 cri rezeki utk tanggung keluarga . Mak ayah saya ..anak2 dan mertua.

Dgn perangai customer xnk bayar.. Kami pernah hadapi lg terukk.projek 80 70k mengelak dari bayar. Buat apa saya nak bergaduh tipu utk baju Rm100 yg telah pun saya siapkan lebih dari 5 pasang utk pihak sana.

Dgn adenye fitnah ini saya dikecam dimaki .keluarga semua kene tempias.. Kalau anda berada di situasi saya di belacikan di anggap pengemis meminta hak saya anda jugk akan melenting. 

"Terima Kasih 95% Yang Puas Hati"

Saya hanya rehat mase saya tdo dari 10mlm hingga 5pg itupun kalau xde order emergency.

Maafkan saya .. Terima kasih utk 95% dari cust yg puas hati dgn servis saya..saya manusia biase ade dua tgn satu otak..kaki tekan pedal jahitan hampir 24jam sehari..tak termasuk kerja production yg saya tolong suami.. Mase dlm susah tiada seorg pun tampil bertanya kabar . Utk 5% yg tidak berpuas hati maafkan saya xmampu nk puaskan hati semua pihak

Saya sperti anda ade emosi sedih marah suka kecewa.kita serupa... saya maafkan kalian suapaya kita tidak bertemu di hari prmbalasan dgn penuh azab utk dihitung...maafkan suami saya Rudy Norman hes the best husband and daddy in the world...

SHARE JIKA PERLU.

Teruskan menyokong #tyrajaftcustom #tyrajafttailor 
Follow tyrajaftrtw utk collection terbaru saya

Have a nice day everyone.. BERSIHKAN KOLAM JIWA



Sumber : kaki share

Sumber : alamviral
loading...

About Admin@akuhensem

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.